Jeugdzorgverlener Youké is ISO 9001 gecertificeerd door LRQA

Jurgen van Dueren van Lloyd’s Register Quality Assurance (LRQA), overhandigde mei 2015 het felbegeerde ISO 9001 certificaat. Fawzia Nasrullah en Rob Hartings, bestuurders Youké, namen deze vol trots in ontvangst. LRQA heeft met aanvullende diensten zoals training en gap-analyses Youké ondersteund in het traject.

In het Lloyd’s rapport staat onder andere: “Er is binnen de organisatie oog voor cliënten. De samenwerking met de cliënt is duidelijk een centraal thema. De organisatie doet veel aan innovatie en de ontwikkeling van innovatieve projecten in de jeugdhulpverlening. De organisatie durft hiermee ook risico’s te nemen. Tijdens de ISO audit zagen we dat door het innoverende programma ‘InVerbinding’ 40% procent minder residentiële hulp noodzakelijk is. De positieve drive, energie en het enthousiasme van de medewerkers in de organisatie vielen op.”

“We zien dit als bevestiging dat we als ondernemende jeugdhulporganisatie goed bezig zijn.” zegt Rob Hartings. “Deze internationale kwaliteitsnorm sluit goed aan bij de ruimte die onze professionals krijgen om vanuit eigen verantwoordelijkheid keuzes te maken. De zelfstandige professional kiest daarbij in het belang van het kind of de jongere. Daarbij staat tegelijkertijd ook verantwoording voor dat handelen centraal. Wij zijn er van overtuigd dat dat leidt tot het maken van de juiste afwegingen.”

Een ISO certificaat hebben, betekent dat een organisatie voldoet aan de eisen van de ISO standaard en op een vooraf gestelde en gestructureerde manier aan kwaliteitsmanagement doet. Doel hiervan is het verhogen van de klanttevredenheid. LRQA heeft met aanvullende diensten zoals training en gap-analyses Youké ondersteund in het traject.

Jeugdzorgverlener Youké is ISO 9001 gecertificeerd door LRQA

“Het behalen van het ISO-certificaat is geen eindstation, maar een middel om te blijven ontwikkelen. We richten onze organisatie zo in dat we uiteindelijk bereiken waar we het allemaal voor doen: een tevreden klant” vult Fawzia aan, “Juist de klanten van Youké staan centraal in de nieuwe norm. Wat zijn hun verwachtingen en hoe sluiten we met behulp van onze kernwaarden zo goed mogelijk aan? We hebben bijvoorbeeld een klantonderzoek laten doen en de uitkomsten daarvan gebruiken we om onze hulp nog verder te verbeteren.”